12 листопада 2024 року
У період з 29 по 30 жовтня відбувся щорічний XII Міжнародний форум із практики Європейського суду з прав людини „Імплементація Європейської конвенції з прав людини в Україні“. Основними темами обговорення були питання щодо імплементації Європейської конвенції з прав людини в цивільних та кримінальних справах; відшкодування шкоди, завданої війною; застосування Конвенції в конституційному судочинстві України; практики ЄСПЛ у контексті судової помилки; гендерно чутливого правосуддя в умовах війни тощо.
У ньому брали участь студентка 2 курсу Поліна Князєва та студенти 4 курсу Анна Бортник й Олександр Смирнов юридичного факультету Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна.
Захід проводився спільно з Програмою підтримки України ОБСЄ в рамках проєкту "Гарантування дотримання прав людини при здійсненні правосуддя (Друга фаза)" та проєктами Ради Європи "Підтримка судової влади України в умовах війни та післявоєнного періоду", "Зміцнення прав людини в системі кримінальної юстиції України", "Посилення судових та позасудових засобів захисту прав осіб, постраждалих від війни в Україні", а також юридичним факультетом Львівського національного університету ім. І. Франка, Верховним Судом та Національною школою суддів України.
Запрошеними учасниками-спікерами були фахові знавці, провідні експерти у галузі національного, міжнародного та права ЄС, серед яких - суддя Європейського суду з прав людини Микола Гнатовський, голова Верховного Суду Станіслав Кравченко, уповноважений у справах ЄСПЛ Маргарита Сокоренко та міжнародний консультант Ради Європи Лорена Бахмайєр Вінтер.
Під час форуму обговорювалися основні досягнення та виклики у сфері імплементації Європейської конвенції з прав людини в Україні у кримінальних та цивільних справах, питання підвищення якості юридичної освіти як ключового елементу забезпечення належного застосування стандартів Ради Європи, актуальні проблеми гендерної рівності в умовах війни та багато інших питань, пов’язаних з вітчизняною судовою практикою. Студенти мали можливість долучитися до активних дискусій та поставити власні запитання у «вільний мікрофон».