Грантова діяльність та проєкти кафедри міжнародного і європейського права

1. Проєкт Модуль Жана Моне № 553472-EPP-1-2014-I-UA-EPPJMO-VJDULE «Започаткування навчального курсу з права Європейського Союзу»

Проєкт Модуль Жана Моне № 553472-EPP-1-2014-I-UA-EPPJMO-VJDULE «Започаткування навчального курсу з права Європейського Союзу» було реалізовано на юридичному факультеті Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна у 2014–2017 рр., його результатом стало:

-включення курсу «Право Європейського Союзу» в якості обов’язкового освітнього компонента спеціальності «Міжнародне право»першого (бакалаврського) рівня вищої освіти;

- видання підручника «Основи права Європейського Союзу» у 2018 р. (Основи права Європейського Союзу: підручник /за заг. ред. Т. Л. Сироїд [координатор проекту А. О. Червяцова]; Харків. нац. ун-т імені В. Н. Каразіна. Харків: Право, 2018. 456 с.).
2. Проєкт «Ґендерна освіта для іноземних студентів» («Gendereducationforforeignstudents») на виконання Гранту ЮНЕСКО (№ Г/07-23) (2023-2024 рр.)

Проєкт «Ґендерна освіта для іноземних студентів» («Gendereducationforforeignstudents») на виконання Гранту ЮНЕСКО (№ Г/07-23) (2023-2024 рр.) – сумісний грант, який реалізовано Соціологічним і Юридичним факультетами, він є прикладом міжфакультетської співпраці. Представники юридичного факультету: Сироїд Т.Л. – д.ю.н., професор, завідувачка кафедри міжнародного і європейського права; Фоміна Л.О. – к.ю.н., доцент, доцент кафедри міжнародного і європейського права взяли активну участь у реалізації Проєкту, а саме: в розробці програми тренінгового курсу для студентів «Гендерний підхід у навчанні іноземних студентів» та розробці програми тренінгового курсу для викладачів «Гендерний підхід у навчанні іноземних студентів», написання двох глав підручнику «Гендерна рівність в освіті та через неї», а також у проведенні тренінгу. А також результатом сумісної роботи стала публікація навчального посібника «Ґендерна рівність в освіті та через неї» /за ред. К. Б. Левченко, О. С. Мурадян. Харків, 2024. 264 с. Gender Equality in Education and Through it: educational and methodological manual / ed. K. Levchenko, O. Muradyan. Kharkiv, 2024. 264 p. //https://karazin.ua/storage/static-content/source/documents/tsili-staloho-rozvytku/gender/book.pdf (Сироїд Т. підрозділ 1.1. Концепція ґендерної рівності та прояви гендерної нерівності (Розділ I ); Т. Сироїд, М. Легенька, О. Дунебабіна підрозділ 2.1. Міжнародно-правова основа у сфері забезпечення ґендерної рівності; Сироїд Т. підрозділ 2.2. Міжнародний інституційний механізм у сфері забезпечення ґендерного принципу (Розділ II). Фоміна Л. підрозділ 3.1. Законодавство у сфері забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків (Розділ ІІІ); Фоміна Л., Жуковська Г. підрозділ 3.2. Суб’єкти та інструменти реалізації державної ґендерної політики (Розділ ІІІ); Фоміна Л. підрозділ 3.3. Правові аспекти забезпечення ґендерної рівності у сфері освіти України (Розділ ІІІ)).

3. Проєкт «Польсько-українська співпраця представницьких організацій ректорів – задля вдосконалення діяльності закладів вищої освіти»

Проєкт «Польсько-українська співпраця представницьких організацій ректорів – задля вдосконалення діяльності закладів вищої освіти», який реалізується Варшавською Політехнікою за фінансової підтримки Міністерства освіти і науки Польщі, у співпраці з Конференцією академічних шкіл Польщі, Фундацією польських ректорів та Спілкою ректорів закладів вищої освіти України, під патронатом Міністерства освіти і науки України (2023 р.). Участь у Проєкті взяла представниця кафедри міжнародного і європейського права юридичного факультету, к.ю.н., доцент Фоміна Л.О., За підсумками роботи було оприлюднено звіт «Консолідація в системі вищої освіти України – нормативно-правове регулювання та досвід, з урахуванням кращих міжнародних практик» (Фоміна Л. Розділ 1 Аналіз законодавства в Україні та практик консолідації (в тому числі практика об’єднань закладів вищої освіти, державні ключові лабораторії, наукові центри); Фоміна Л. Розділ 2 Стратегічні документи в Україні щодо питання консолідації у сфері вищої освіти; ФомінаЛ., Веселовський Б. Розділ 4 Висновки щодо національного та закордонного досвіду консолідації – рекомендації для України).https://www.ans.pw.edu.pl/Nauka/Projekty-naukowe/Projekt-MNiSW-PW